SuzanJager.reismee.nl

het gewone leven in machala

Hallo allemaal

Het gaat heel goed hier! Ik zit nu 2,5 maanden in Ecuador en ik voel me hier eigenlijk erg thuis. Ik mis Nederland niet zo erg en ik heb een heel gezellige groep afsers om me heen met wie ik minstens 1 keer per week afspreek. Dan gaan we meestal naar de Paseo shopping (the mall) om te eten en gezellig te kletsen. Dat kletsen gaat nog gewoon in het Engels, niet in het Spaans. Dat is veel te moeilijk, al heb ik wel het idee dat mijn Spaans de laatste tijd vooruit gaat haalt het het gemak van Engels nog lang niet in. Engels is inmiddels net zo makkelijk als Nederlands, soms zelfs makkelijker.

Ik krijg hier eindelijk een lekkere routine waardoor ik niet meer zo veel thuis zit niks te doen, daardoor kan ik ook niet te veel aan Nederland denken en houd ik mezelf de hele dag bezig.

Ik sta hier om 5.30 op. Doe mijn prachtige uniform aan en ontbijt beneden. Meestal heeft mijn gastvader iets van fruit of een ander ontbijt gemaakt. Dan stap ik om 6.30 op de fiets naar school. Dat is nogal een belevenis. Ik fiets samen met Line naar school, twee blonde witte meiden op een fiets, nou dan heb je veel bekijks. Om 7 uur start de school en die duurt tot 12.50. Ik zit bij Line in de klas, heel gezellig. Meestal volgen we de lessen niet echt en zitten we te kletsen met elkaar of met de jongens uit de klas (die hebben nou eenmaal meer interesse dan de meiden). Op woensdag hebben we de eerste 2 uur gym, waar we soms aan mee doen en soms onderuit komen vanwege spierpijn ofzo.

Na school ga ik op maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag naar crossfit. Dat is een nogal extreme fitness achtige sport. (als je het niet kent moet je het even googelen. Het is ongeveer 3x zo extreem als het er uit ziet.) op woensdag doe ik paardrijden samen met Camila (mijn gastzusje). Heel anders dan in Nederland maar wel erg leuk om te doen. Helaas is het om 3 uur s middags zo heet dat je van je paard af smelt maar daar begin ik al redelijk aan gewent te raken.

Vaak ga ik s avonds en in het weekend met Line en Emma naar het park in cuidad Verde (daar woont Emma) daar zitten we dan de hele avond een beetje muziek te luisteren en te kletsen. (pfff ik merk nu pas hoeveel van de dag ik eigenlijk met mensen zit te kletsen...)

Dinsdag was Emma jarig en hebben Line en ik s avonds bij haar thuis taart gegeten, we hebben happy birthday in het Spaans, Engels en Duits gezongen. En vooral veel gelachen met haar familie.

Vrijdag gaan we weer naar Emma om een feestje te vieren met de hele afs groep, we blijven bij haar overnachten en de volgende dag gaan we naar Jambeli. Daar overnachten we 1 nachtje en zondag middag gaan we weer terug naar huis. De 26ste heb ik baile de gala, dat is school gala. Maar hier doen ze dat toch even iets anders, je huurt een echte gala prinsessen jurk en maakt je op met zoveel make-up dat je je eigen gezicht niet meer ziet... hahaha zo erg zal het niet zijn. Wel moet ik nog even oefenen met dansen want die Ecuadorianen weten hier wel hoe ze met hun kont moeten schudden... (hier hoef ik geen comments op a.u.b)

En dan is deze maand al bijna weer voorbij. Afgelopen maandag zat ik al op 25% van dit jaar en over 2 maanden is het midstay kamp van afs al weer. De tijd gaat plots heel snel, dat komt vooral omdat ik het hier zo gezellig en leuk heb. Ik kijk iedere dag uit om naar school te gaan en ook crossfit is heel gezellig.

Na baile de gala zal ik wel weer eens een nieuwe blog schrijven (waarschijnlijk word het iets later hihi)

Groetjes uit Ecuador!!!

Reacties

Reacties

Mirjam

Wat een leuk verhaal en ja.... je wilde toch commentaar? Aprende bailar chica y quiero ver foto's ????! Trouwens erg leuk ook die foto op school. Veel plezier!

Leonie

Hey suus,

Wat leuk dat het daar zo goed gaat in Ecuador!!! Niet te geloven dat je er al 2,5 maand zot????het voelt hier als veel langer.
Je hebt wel echt geluk met die 'lekkere' warmte, want hier in NL fietsen we soms al met handschoenen of je spoelt weg haha.
Hartstikke leuk verhaal en leuke foto's.
ik hoop dat de rest van je tijd daar net zo leuk wordt als deze maanden.

P.s. twerken met die handel????

Leonie

Btw die vraagtekens waren emoji's maar dat kan blijkbaar niet

opa en oma jager

hallo suzan,
dat is weer een heel verhaal zeg. Goed dat je het zo naar je zin hebt. Bevalt het fietsen naar school beter dan met de bus? groeten en knuffel

Papa

Mooi stukje Suzan, fijn dat je zo goed gaat na dat rare begin. Als ik hoor wat je allemaal eet (blogje?) denk ik dat jij heel goed met die kont kunt schudden! Alhoewel je natuurlijk enorm veel spieren kweekt met crosfit... Heel veel plezier daaro, dikke kus!

Marieke

Superleuke blog! Ik ben benieuwd wat je nog allemaal gaat meemaken! En die commentaar over de kont zal ik wel eem voor me houden ; )

Mama

Hé lieverd,
Dat was weer een mooi kijkje in je leven daar. Fijn dat het zo gezellig is op school en met je vrienden van AFS. Ik ben nu al heel benieuwd naar die prinsessengalajurk, en welke Ecuadoriaanse prins aan je zijde staat! We wachten de foto's af. Veel plezier, en een dikke kus van mam.

Opa Bert

Hola Suzan,
Mooi bericht vol enthousiasme van jou ! Met veel leuke aktiviteiten Het lijkt wel vakantie ! De foto's geven ook een goed beeld van het land en de mensen. Met mij gaat het naar omstandigheden goed. jouw mams heeft gisteren bij mij geluncht. Zij moest nog boodschappen doen voor Sint Nicolaas ! Hij komt geloof niet in Ecuador! Volgend jaar komt hij wel weer! De andere feestdagen in december vieren jullie wel, denk ik ! Dus veel plezier . Je laat maar van je horen ! Groetjes met knuffel van Opa Bert .

Ineke

Hoi Suzan,
Leuk, zo'n enthousiast bericht. Blijkbaar een enorme levenservaring, maar weinig schoolervaring (inhoudelijk). Ik begrijp dat je er niet zoveel van opsteekt, maar wat voor soort lessen volg je?
Ik moest inderdaad even googlen op crossfit, maar pffff, wat zul jij straks topfit zijn. Ziet er intensief uit.
Veel plezier met alle leuke activiteiten verder.
Groetes, Ineke

Margreeth en Martijn

Hoi Suzanne,
Leuke vraag van Ineke. Welke lessen volg je eigenlijk . Lijkt een beetje op een pretpakket. Maar dat klopt natuurlijk wel met het leven dat je daar leidt. Je schrijft weer een enthousiast verhaal. Heel leuk om te lezen. Wat je conditie betreft zit het wel goed . Na alle taarten die langskwamen hoeven we daar geen zorgen over te hebben.
Hartelijke groet,.
Margreeth en Martijn

Frans en Lien

Hallo Suzan
Eindelijk heb ik je verhalen kunnen lezen. Goed hoor!
Je hebt het nu aardig naar je zin. Hip zo'n uniform naar school. Wat moet je voor school vroeg op.
Wat lekker, dat je Engels net zo vlot afgaat als Nederlands,maar Spaans is toch de bedoeling hè.
Wordt kerstmis daar ook zo gevierd als bij ons?
Leer, sport en geniet van de tijd, die je in Ecuador bent.

groetjes, Frans en Lien

Marion Westerbroek

Hoi Suzan,
Wat een belevenissen! Doorzettingsvermogen van Nederland tot Equador, top!
Van crossfit naar prinsessenjurk, daar moet ik nog even schakelen, haha. Zal best een soort 'bad-ass' look worden. Leuk om te zien dat je als jonge vrouw de wereld aankan. Heel fijne feestjes, uh feestdagen alvast en een knallend 2017! Hartelijks, Marion, Bas en Julian

Remco

Hey Suzan, woon sinds deze week ook in quito voor een stage en was benieuwd waar je op crossfit zit. Ben zelf ook op zoek naar eem goede gym :)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!