SuzanJager.reismee.nl

Oktober: Playas, vakantie, school en Cuenca

Hallo allemaal,

Vandaag een langere blog over de hele maand oktober. Ik wou deze onderwerpen eerst opsplitsen maar ik kan het net zo goed in 1 blog doen. Dus begin er niet aan als je geen tijd hebt, hahahaha.

Ik kan het zelf nog niet helemaal geloven dat ik hier al 2 maanden zit! Ik ben al over de 20%. Het gaat ineens heel snel. Ik voel me veel meer op mijn gemak hier sinds ik naar school ga. Het is erg gezellig op school, ik zit met Line uit Duitsland in de klas en we kunnen het heel goed met elkaar vinden. De lessen zijn te moeilijk in het Spaans maar de Engels lessen kunnen we heeeeeeeeel gemakkelijk volgen. Bijna niemand in onze klas spreekt Engels en soms moeten Line en ik woorden aan de docent uitleggen. Onze klasgenoten zijn heel aardig en we krijgen veel aandacht. (vooral van de jongens... :) ). de school begint om 7 uur en is afgelopen om 12.50. Heel relaxt dus, we hebben 8 lesuren van 40 minuten en twee pauzes waarin we vaak iets te eten kopen. Dat kan prima, voor 0,50 dollar heb je al een chocolade broodje (daar leef ik inmiddels op).

De eerste dagen van de maand heb ik Playas doorgebracht. Daar hadden we het tweede kamp van afs. We gingen vanuit Machala met de bus naar Guayaquil waar we de andere afsers uit de andere steden ook tegen kwamen. De groep was opgesplitst in noord ecu en zuid ecu dus we waren met een groep van 30 personen in Playas. Zaterdag hebben we de hele dag voorlichtingen gehad en zijn we s avonds naar het strand gegaan om naar de zonsondergang te kijken. Zondag hebben we de hele dag aan het strand gespendeerd. Ik ben nog met een klein groepje naar de supermarkt gelopen en verder hebben we vooral muziek geluisterd en gekletst bij het hotel. Maandag zijn we weer terug gegaan.

Dinsdag ben ik met mijn gastfamilie op vakantie geweest. We zijn eerst naar Baños gegaan, daar heb ik geschommeld aan het eind van de wereld. Heel gaaf! Woensdag zijn we naar Misahualli geweest. Vanuit daar kon je met een bootje de amazone in. We hebben daar een dierenpark bezocht en een groep mensen die daar nog volgens de oude tradities leven. Het was allemaal vrij commercieel en mijn familie is niet heel avontuurlijk dus een heel spectaculaire wandeling door het regenwoud had ik eigenlijk ook niet moeten verwachten. Donderdag hebben we nog een wandeling gemaakt die al iets spectaculairder was en zijn we terug gereden naar baños. Vrijdag hebben we in Baños foto's gemaakt op de schommel omdat het de eerste keer te donker was. Uiteindelijk waren we vrijdag avond weer thuis. Zaterdag en zondag voelde ik me niet goed, door de kou in Baños was ik nogal verkouden.

Dinsdag 11 oktober was dan eindelijk mijn eerste schooldag. Beetje spannend maar ik was er wel aan toe naar 1,5 maand thuis zitten. Dus 's ochtends om half 6 ging de wekker en heb ik mezelf in mijn uniform gehesen. Mijn gastmoeder ging mee naar school en na het een en andere papier werk kon ik dan eindelijk naar school.

Na die eerste schooldag is het gewone leven een beetje begonnen.We hebben een dansles gedaan en dat gaan we in november hopelijk twee keer per week doen, ik ben met line begonnen met crossfit en ik ben begonnen met paardrijden. Ook hebben we het eerste feestje gehad, een Halloween feestje bij een klasgenootje van Hannah (afser uit Duitsland) heel gezellig.

28 oktober zijn we met de groepen mo naar Cuenca gegaan. Cuenca is het mooiste stadje van Ecuador, het was inderdaad prachtig. Het was alleen wel een beetje jammer dat het heel Europees was, maar dat is dan ook wel weer logisch als je bedenkt dat het voornamelijk door Europeanen is gebouwd. We kwamen om 11 uur aan bij het hotel, daar hebben we onze tassen neergelegd en ons omgekleed. We zijn met ons privé busje twee dagen rond Cuenca wezen rijden. We hebben Cajas, Ingapirca en natuurlijk Cuenca bezocht. Ook zijn hier ben ik wezen schommelen op een schommel met prachtig uitzicht.

De tweede maand is heel goed bevallen, mijn Spaans gaat ietsiepietsie vooruit maar het gaat me veeeeeeeeel te langzaam. School is erg gezellig en met de groep is het ook heel leuk. Denk vooral niet dat ik door het vele sporten slank blijfwant tegenover het sporten staat een heleboel lekker eten. Ik begin Ecuador steeds leuker te vinden en ik kijk erg uit naar komende maand, daarin heb ik onder andere baile de gala, dat is een dansfeest van school en gaan we misschien naar Jambeli.

Groetjes uit Ecuador,

Suzan

Ps. De fotos bij dit verslag staan op de foto pagina. Het waren er te veel om in het verslag te doen.

Reacties

Reacties

Mama

Wauw Suzan!!! We vroegen ons al af, waarom horen we de laatste tijd zo weinig? Maar ik snap het helemaal. Geen tijd! Wat een belevenissen en wat heb je het weer mooi opgeschreven. We zijn trots op je! Prachtige foto's.Blijf zo genieten van alles en iedereen. Dikke kus van ons allemaal, hou van je!

opa en oma jager

hoi suzan, wat fijn om je blog te lezen en wat heb je veel leuke dingen gedaan. Eigenlijk helemaal geen tijd om naar school te gaan he. we kijken al weer uit naar een nieuwe blog. liefs opa en oma.
ps. z´o nu nog een keer de fotos bekijken. doei

Peter

Wat een mooi verhaal Suzan, en die schitterende foto's! Fijn om te horen dat je het nu zo naar je zin hebt en zoveel leuke dingen kunt doen. Heel veel plezier, dikke kus van papa. ;-)

Ingrid

Hi Suus, heerlijk om te lezen dat je zo lekker aan het genieten bent! Ga zo door, dame!
Tot snel weer X

Jannetje

Suus, wat fijn om te lezen dat het zo goed met je gaat! Wat een leventje! Geniet er van, en ik volg je verhalen graag. Groetjes, jannetje

Ineke

Yes, dat zijn de verhalen die we leuk vinden om te gaan lezen! Wat ben jij de moeilijke start heerlijk aan het inhalen.
Ik had eigenlijk helemaal geen tijd je hele verslag te gaan lezen, maar je schrijft zo gezellig en enthousiast, dat ik na de eerste regels niet meer kon stoppen. Leuk om zo je belevenissen een beetje te mogen meebeleven op afstand.
Blijf genieten. Groetjes, Eduard & Ineke

Irma (en Gerrit)

Ha suzan. Klinkt allemaal geweldig. Mag ook wel na de eerste paar " mindere" weken. Lekker genieten meid, doen wij gezellig met je mee...

Irma (en Gerrit)

Oh ja, prachtige foto's! Vooral het schommelen, lijkt mij echt geweldig!

Opa Bert

Hallo Suzan,

Even de tijd genomen om jouw lange blog te lezen. Leuk !
Mooi dat het voor jou veel leuker is geworden!
Zoals de school, klasgenoten, gastfamilie, foto's, chocolade broodjes, Ecuador, en schommelen aan het einde van de wereld.( Zorg dat je niet te hoog gaat zodat je van de aardbol vliegt!)
Ga zo door! Voor je het weet is het jaar om !
Veel plezier . Groetjes, Opa Bert

Harald

Hoi Suzan, ik vond het leuk om je blog te lezen. Je hebt in de korte tijd al veel meegemaakt, ondanks dat je ook wel eens een week hebt gehad dat er niets gebeurde (maar dat is ook een ervaring). Ik hoop dat je de komende maanden nog veel nieuwe aspecten mag leren van het leven in Ecuador.

Groeten uit Doorn

Rianne Buls

Wat een belevenissen, leuk hoor! Veel plezier komende maand!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!