SuzanJager.reismee.nl

Jambeli

Hallo allemaal!

Het is alweer een hele tijd geleden dat ik een blog heb geschreven. Het was nou niet dat ik het zo druk had of geen zin had, mijn laptop was leeg en ik kon hem hier natuurlijk niet opladen met mijn Nederlandse stekker.

Deze week komen er een aantal blogs online over wat ik de laatste tijd heb gedaan, er is te veel gebeurd om in 1 blog te schrijven...

Woensdag 21 september kwam Jolien logeren, heel gezellig met zn tweetjes. We hebben even lekker kunnen klagen over wat er niet goed was en ondertussen genieten van het feit dat het eigenlijk wel meevalt. Donderdag avond hebben we samen lasagne gemaakt, die viel eigenlijk heel erg in de smaak bij mijn gastfamilie. Vrijdag zijn we met de andere afsers naar de mall geweest en hebben we daar gegeten en snacks gekocht voor Jambeli.

Zaterdag 24 september om 1 uur moesten we op het centrale park verzamelen en zijn we met de taxi naar de haven gereden. Daar moesten we even wachten tot het bootje vertrok. Met het bootje zijn we in een halfuurtje naar Jambeli gevaren. Eenmaal aangekomen hebben we eerst foto's gemaakt bij de Jambeli letters en daarna zijn we naar het hotel gegaan. Daar hebben we onze zooi neergelegd en taart gegeten. Het hotel was een verzameling van houten hutjes (en denk nou niet aan zo'n luxetrekkershut) met een heleboel niet heel comfortabele bedden. We sliepen met z'n allen in een hut, heel gezellig. Om 6 uur zouden we gaan eten dus we besloten om naar het strand te gaan. Daar hebben we heerlijk in de zee gezwommen, die was warmer dan mijn douche hier, maar wel heel zout. Tijdens het eten werd het al weer donker. (echt tegen 7 uur is het hier gewoon donker) Na het eten hebben we weer lekker op het strand gewandeld en gezeten. Om 8 uur hebben we bij het hotel een kampvuur gemaakt compleet met marshmallows. We hebben tot een uur of 12 bij het vuur gezeten, we hebben vooral veel gekletst, gelachen en muziek geluisterd.Toen het vuur bijna gedoofd was zijn we weer naar het strand gegaan en hebben we daar bij andermans vuur gezeten en met hun meegezongen. Tegen 2 uur zijn we weer richting het hotel gegaan. Toen we daar aankwamen bleken we geen water te hebben, en de baas was er natuurlijk niet dus hij kon het ook niet oplossen. Uiteindelijk zijn we maar helemaal onder het zand in bed gaan liggen en hebben we een paar uur geslapen tot we weer veel te vroeg wakker werden. We hebben heerlijk ontbeten in een restaurantje en zijn weer naar het strand gegaan waar we op een bananenboot zijn geweest. Dat was echt heel grappig, het is heel moeilijk om te blijven zitten en het doet nogal pijn als je valt maar dat is niet zo erg! Om 12 uur moesten we helaas weer met de boot terug. Omdat wij natuurlijk weer op een heel Ecuadoraanse tijd aankwamen hadden we de boot gemist, gelukkig had mo heel snel een andere boot geregeld en waren we toch nog op tijd thuis.

Het was een heel gezellig weekend en we hebben heel veel gelachen met elkaar.

Groetjes!!!

Peter

Mooi verhaal Suzan, ben benieuwd naar je andere stories! Ben blij dat het nu allemaal goed gaat!

opa en oma

hoi suzan.
fijn om weer een verhaal van je te lezen. op naar de volgende.

Opa Bert

Lieve Suzan,
Jouw nieuwe verhaal met plezier gelezen . Je begint al aardig te wennen en dat is mooi. Met wat geduld gaat dat straks ook zo met de Spaanse taal nu je naar school gaat waar je meer kontakten krijgt. Dus hou je taai! Dan komt het allemaal best in orde. Daar ben ik van overtuigd! Ik wens je veel genoegen de komende tijd! Groetjes ! Opa Bert.

Margreeth & Martijn

Hoi Suzan.
Je schrijft wel heel enthousiaste verhalen over je belevenissen. Martijn en ik denken er over om ons ook
maar een eens in te schrijven voor een uitwisseling voor senioren. IJsland trekt ons wel. De taarten, die we op de foto's te zien krijgen mogen er ook zijn! Wonderschoon.
Suzan , geniet. We kijken uit naar je volgende blog.