SuzanJager.reismee.nl

Nieuwe familie!!!

Hallo allemaal!

Ik zit hier nu bijna 3 weken en er is zo veel gebeurd sinds mijn vorige blog, het belangrijkste nieuws is dat ik van gastgezin ben veranderd. Dit kwam doordat de ouders van mijn eerste gastgezin 2 maanden op vakantie inMiamizouden zijn. Dat is natuurlijk geen ideale situatie voor eenafsstudent, bovendien hadden de tante en ik niet echt een goede relatie. Dit heeft er voorgezorgddat Mo mij met spoed heeft overgeplaatst naar een ander gezin. Dit ging allemaal erg snel, binnen 4 dagen na mijnofficiëleaanvraag om een ander gezin werd ik al verhuisd. Erg spannend maar wel leuk. Mijn gastzusjeDayanawas erg lief en verdrietig dat ik weg ging maar ze begreep het wel. Ook tante was niet boos en heeft me gewoon een knuffel gegeven en gedag gezegd. Mijn nieuwe gastgezin bestaat uit een vader,Olver, hij is tandarts en werkt veel. De moeder heet Anita, al noemen mensen haar afwisselend Anaen Anitadus dat is een beetje verwarrend. En dan zijn er nog 4 zusjes! De oudste is 16 en de jongste 8. ze zijn erg lief en gezellig! Ik woon nu in een van de rijkere buurten vanMachala, een heel verschil met mijn vorige gastgezin. Ook hebben we een huisvrouw/schoonmaakster/oppasser.

Door al dit gedoe met verwisselen van gezin, ga iknog steedsniet naar school waardoor mijnSpaansnog niet heel hard vooruit gaat en ik me behoorlijk verveel thuis omdat iedereen naar werk en school is. Maandag kan ik eindelijk beginnen met school. Het nadeel is wel dat ze die week examens hebben en ik dus niks kan doen, ik ga nu proberen of ik aan examens zoalsEngelsen wiskunde deel kan nemen. Een paar andereafserszeggen dat het niveau van de meeste vakken onder het niveau inEuropaligt dus wat dat betreft zou ik de theorie al gehad moeten hebben.

Oké, nu over wat ik de laatste dagen heb beleeft. Mijn zusjeEmiliawerd 13en mijn gastgezin was zo lief geweest om ook voor mijnverjaardag kaarsjes op de taart te zetten. Nu heb ik dus al 3 keer mijn verjaardaggevierd.

De rest van de week hebben we niet zo veel gedaan. Donderdag en vrijdag zijn we op verjaardagen geweest en hebben we lekker gebarbecued. Zondag zijn we naar de kerk geweest.InEcuadordoen ze alles op een net iets andere manier, zo ook de kerk. Aller eerst was de kerk meer een soort schuur die mooi was opgeknapt. Ze waren nog bezig met verbouwen enoveral lag stof. Iedereen was eerst dus een uur bezig om de kerk stofvrij te maken, daarna werd iedereen in groepjes gedeeld en kregen ze les over god. Daarna begon de dienst, de muziek was erg leuk, heel vrolijk en mooi gezongen dooronder anderemijn zusjeCamila. In totaal hebben we zon 3 uur in de kerk gezeten... dat was me iets te lang.

Die middag zijn we naar een prachtige boerderij geweest waar ik heb paardgereden en lekker heb rondgewandeld en heb gekletst met een jongen die goedEngelskon en ook een tijd in het buitenland heeft gewoond.

Savondshebben we mensen bezocht die hun eigen wijn maakten van cacao en banaan, ik heb ookgeproefdmaar ik vond de biologische chocolade en cacaopasta toch echt lekkerder. Deze mensen hadden hun huis helemaal vol hangen met bijzondere voorwerpen. Erg grappig.

Vandaag komtJolien(vriendin uitNederlanddie metafsinGuayaquilwoont) logeren, dat word vast heel gezellig. Ook hebben we zaterdag met de Machalagroep een uitstapje naarJambeli, dat is een eiland voor de kust, waar we ook gaan overnachten.

Ik hoop dat ik volgende week een blog kan plaatsen over school enJambelimaar ik heb nog geen oplader voor mijn laptop dus die moet ik even ergens vandaan toveren.

Groetjes Suzan

Reacties

Reacties

Marleen Boer

Fijn dat je nu wat meer op je plek zit! Maandag sowieso naar school, dat is ook plezierig. Wat een ervaringen allemaal. Hier is het nog steeds 'zomer' en gaat alles ook gewoon door. Onlangs met je ouders , je zusje en Mami in de touwen gehangen (survival). Maar dat had je al gezien op FB. Veel plezier en laat alles maar lekker gebeuren. Groetjes, Marleen

Peter

Mooi om te lezen en zien dat je nu op je plek zit, veel plezier komend weekend en succes op school!

Liesbeth

Hoi lieverd, leuk om in je blog toch weer dingen te lezen die je ons ook nog niet verteld had. Heel veel plezier met Jolien en de logeerpartij op het eiland! En voor maandag...succes met de examens. ( weer eens wat anders om het jaar te beginnen met examens) dikke kus, mama.

Annemarie

Lieve Suzan, wat een veranderingen allemaal in toch wel een korte tijd. Maar zo te lezen heb je het nu getroffen met een leuk gezin in een mooie omgeving. Leuk om de foto's te zien (toch op een paard, Top!). Ben benieuwd naar je avonturen als je eindelijk naar school mag. Hoewel je zo te lezen al best veel van Ecuador hebt gezien. Ik wens je heel veel plezier op school en met je familie. Groetjes
Annemarie

opa en oma jager

hoi lieve suzan, wat fijn om weer een heel verhaal van je te lezen.Je hebt ondertussen heel wat mensen ontmoet he.
En na het weekend , wat ook leuk wordt volgens ons , naar school in uniform, we wachten op een foto. Heel veel plezier en sucses met de examens. groetjes opa en oma

Ineke

Hoi Suzan,
Pfffff, dat was even een valse start, jammer. Maar fijn dat het er nu heel goed uitziet.
En die examens ga jij gewoon met glans halen! Toen ik een jaar in Amerika zat, werd mij ook snel duidelijk dat het niveau lager ligt dan in NL. Ik mocht zelf een vakkenpakket kiezen, met een paar verplichte vakken. Naast die vakken heb ik vooral ook een paar funvakken (vast geen goed Nederlands;-) gekozen. Zo is mijn liefde voor zingen in een koor ontstaan (deed ik trouwens ook in de kerk, dan gaat de tijd wat sneller!), en heb ik ook blind leren typen. Hartstikke handig en leuk!!
Ik denk dat het effe wennen wordt op school, maar maak vooral gebruik van het feit dat je nieuw en bijzonder bent, dan wil iedereen je graag ontmoeten en helpen. Voor je het weet, ben je helemaal inburgerd. Veel plezier en we lesen graag mee over je volgende belevenissen.
Groetjes, ook van Eduard,
Ineke
PS. Ik ben na een dag alweer thuis uit het ziekenhuis en het gaat erg goed.

Margreeth en Martijn

Dag Suzan,

We klimmen ook maar eens in de pen om jou te laten weten, dat het heel leuk is om jouw belevenissen te
volgen. Na een wat ingewikkelde start begin je toch al aardig te wennen, hebben wij het idee.
Ook zul je wel ontdekken, dat er steeds meer Spaanse
woorden in jouw hersenpannetje een plekje vinden. Een
poosje en je begint niet meer te vertalen, want je begint
dan in het Spaans te denken.
Heb je al examen gedaan in Engels en wiskunde?
Het is wel een mooi land en bijzonder als je van de
bergen houdt en de mooie benaming van de geografie:
Quito in Ecuador op de Equator!
Suzan, we wensen je bij je nieuwe familie veel plezier.
Hartelijke groet van ons beiden,
Margreeth en Martijn

Rianne Buls

Hoi Suzan,

Leuk om je blog je te lezen (ik heb inmiddels van je moeder het adres ontvangen). Je hebt al best veel leuke dingen gedaan als ik het zo lees en fijn dat je nu op je plek bent in het gastgezin. Vandaag ga je ook voor het eerst écht naar school, begreep ik. Dan gaat het vast ook sneller met het leren van de taal.
Veel succes vandaag en fijne week!

Groetjes,
Rianne

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!