SuzanJager.reismee.nl

gastfamilie, visum en spaans

Hoi allemaal,

Het leukste nieuws is dat ik nu een gastfamilie heb. Ze wonen in Machala, dat is de bananen hoofdstad van de wereld!? En de vierde grootste stad van Ecuador. De familie bestaat uit een stiefvader (Pedro), moeder (Amanda), en twee zussen (Maria Christina (20 jaar)en Dayana (16 jaar)) ook woont er een tante (ook Maria, lekker verwarrend dus.) bij ons in huis, en ze hebben een hond. Mijn gastouders werken beide niet meer omdat ze met pensioen zijn. Mijn zussen houden van lezen, reizen en afspreken met vrienden, net als ik dus. Maria Christina studeert en Dayana gaat naar highschool. De familie is katholiek en gaan wekelijks naar de kerk, gelukkig niet dagelijks... maar ze zullen wel verwachten dat ik mee ga. Niet dat dat heel erg is want iedereen is daar gelovig dus ik zal bij de kerk vast een heleboel mensen leren kennen.

De voorbereidingen voor Ecuador zijn in volle gang. Papa heeft de aanvraag voor mijn visum af en nu mogen we hem vrijdag ophalen in Den Haag. Dat visum voor elkaar krijgen was nog wel even een gedoe. De site van de Ecuadoraanse ambassade was helemaal in het Spaans, en aangezien wij beide geen Spaans spreken is dat niet zo'n succes. Maar het is gelukt, nu maar hopen dat het in Den Haag in een keer goed gaat. Want bij een andere afser die haar visum had gehaald bleek het niet te kloppen.

Thuis zijn we druk bezig met opruimen en mijn kamer verhuizen naar de logeerkamer beneden. Mijn kamer moet vrij zijn voor Mami, dat is de Japanse afser die een jaartje mijn plaats in komt nemen. Mami komt al 19 augustus aan dus het is hier druk druk druk. Helemaal nu door de heftige regenval in de vakantie de slaapkamer van papa en mama is ondergelopen en de vloerbedekking vervangen moet worden.

Ik moet nu ook al gaan nadenken over wat ik mee wil naar Ecuador en shoppen voor leuke cadeautjes voor mijn gastfamilie. Ik heb nog geen koffers dus tot nu toe kan er nog niks mee, oeps... maar dat komt vast goed. Spaans leren gaat nog niet zo soepel. Ik doe een online cursus maar ik heb niet het idee dat ik iets nuttigs leer. Ik weet inmiddels dingen als hola, manzana, arroz enz. Dit betekend: hallo, appel, rijst... niet heel nuttig dus. Maar ik weet in ieder geval wat ik eet, zolang het maar niet iets anders is dan aardappelen, rijst en groente...

Het vertrek komt nu wel heel dichtbij, 2 september om 10 uur ga ik vliegen. Dan vlieg ik rechtstreeks van Schiphol naar Quito, daar heb ik dan eerst een

introductiekamp. Maar tegen die tijd komt er wel weer een nieuwe blog online.

Groetjes

Suzan

Reacties

Reacties

Annemarie

Lieve Suzan, erg leuk om te lezen wat een voorbereidingen je allemaal moet doen om eindelijk te kunnen vertrekken. En heel spannend nu het vertrek zo dicht bij is. Ik zal van uit mijn werk naar je zwaaien als je over komt vliegen. Ben benieuwd naar al je avonturen. Veel plezier en goede reis.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!