SuzanJager.reismee.nl

Wat, waar, wie en hoe?

Hallo allemaal,

Welkom op mijn reisblog, op dit blog hou ik je op de hoogte van alle gebeurtenissen tijdens mijn uitwisselingsjaar in Ecuador. Ik ga 2 september naar Ecuador waar ik een jaar zal verblijven in een gastgezin. Ik zal in Ecuador naar school gaan en meedoen met alle activiteiten in de familie. Ik ga dit doen met de organisatie AFS. Dit is een wereldwijde organisatie die uitwisselingen regelt voor jongeren in mee dan 60 landen. Ik ga naar Ecuador omdat ik graag Spaans wil leren. Nu denk je natuurlijk waarom ga je dan niet gewoon naar Spanje? Nou, in Spanje is de kans heel groot dat je in Catalonië komt en Catalaans leert en geen Spaans. In Zuid-Amerika word wel echt Spaans gesproken dus ik wou graag naar een Spaanstalig land in Zuid-Amerika. Dan kan je nog uit bijna alle Zuid-Amerikaanse landen kiezen. Uiteindelijk heb ik Ecuador gekozen vanwege het grotere cultuurverschil met Nederland en omdat het me een heel mooi land lijkt met leuke mensen.

Er gaan nog 2 andere Nederlandse meiden naar Ecuador, zij komen in andere steden dan ik maar het is wel gezellig en ik vlieg tenminste niet alleen. Ik kom in de stad Machala met 8 andere afsers uit landen als België, Duitsland en Hongarije enz. We hebben in Machala een heel enthousiaste vrijwilliger die ons alles verteld dat we nog niet mogen weten. Zo weet ik al waar een aantal van de tripjes heen gaan die we maken met de Machalagroep en wist ik al twee maanden geleden dat ik een gastfamilie had tewijl ik het pas 1 week geleden officieel te horen kreeg. Gezellige boel dus!

Ik zal op dit blog maandelijks of om de 2 weken een blog plaatsen, dat hangt af van de hoeveelheid gebeurtenissen en hoe druk het is.

Ik vind het super leuk dat je met me meereist!

Groetjes

Suzan

Reacties

Reacties

Mirjam

Heel veel succes en plezier tijdens dit mooie avontuur!

Marleen

Wat een prachtig middel om je doel te bereiken: Spaans leren.
Geniet van alles wat je gaat meemaken en ik volg zeker je blog!

Harald van Lieshout

Hoi Suzan, leuk als je een blog gaat bijhouden. Voor ons thuisblijvers een fantastische manier om met jou in contact te blijven en mee te leven. Een hele bijzondere tijd toegewenst.

Ineke Westerbroek

Hallo Suzan,

Gaaf zo'n blog, leuk om mee te lezen en straks mee te genieten van je foto's. Gelukkig hebben jullie op tijd je fototoestel teruggevonden;-)
Het zal hopelijk nog wel eens lastig worden om je blog bij te houden.....omdat er vast heel veel te zien en beleven is.
Ik ben tijdens mijn uitwisselingsjaar ook mee geweest naar de kerk, en inderdaad, dat was hartstikke gezellig!
Een hele veilige heenreis gewenst en we kijken uit naar je eerste ervaringen.
Groetjes, ook van Eduard,
Ineke

Hilvert Niemeijer

Mooi verslag. Ik weet niet of dit bericht over komt.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Maak er een mooi jaar van.

Gr. je "oud oom" Hilvert.

Hilvert Niemeijer

Mooi verslag. Ik weet niet of dit bericht over komt.
Van harte gefeliciteerd met je verjaardag.
Maak er een mooi jaar van.

Gr. je "oud oom" Hilvert

Margreeth & Martijn

Hoi Suzan,
Waren al onder de indruk van je eerste verslagen van je activiteiten voor vertrek naar Ecuador maar je eerste verslag van aankomst en kennismaking met je familie is wel heel leuk om te lezen.We krijgen wel een goede indruk hoe het je daar vergaat. Grappige familie! Het Spaans zal wel snel gaan. Kijken uit naar het vervolg.
Liefs.

opa en oma jager

Het is prettig om al je belevenissen te lezen. Het blijkt maar weer dat alle begin moeilijk is maar als je straks naar school gaat zal het met het spaans wel snel beter gaan.
Het is voor ons erg leuk om zoveel fotos te zien.
knuffel van ons

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!