SuzanJager.reismee.nl

Baños en Quilotoa

Hallo allemaal!

Hier is de blog over mijn laatste reisje met mo en de machala groep. Ik wist niet zeker of ik hier een blog over mocht schrijven dus vandaar dat hij wat later is.

We zijn op 18 mei om 10 uur 's avonds met een prive busje vertrokken naar alausi. We stonden snachts een aantal keer lang te wachten omdat er veel modder op de wegen lag vanwege de vele regen. We kwamen om 8 uur aan. Net optijd want onze trein naar devilsnose vertrok bijna. In totaal zaten we ongeveer een uur in de trein. We reden een rondje met onderweg 2 stops. De eerste was bij devilsnose. Devilsnose is een enorme rots in de vorm van een neus. Daar hebben we wat fotos genomen en zijn weer verder gegaan. De tweede stop was bij een stationnetje waar we wat konden eten en rondkijken. Er waren traditionele dansen tezien en we hebben zelfs nog even mee gedanst. Na 2 uur kwamen we weer terug in alausi. Daar hebben we nog even rondgelopen en was snacks gekocht voor de busreis naar baños. We kwamen savonds in baños aan en hebben een hotel gezocht en zijn daarna wezen shoppen. Ik heb nog een hele mooie broek en een paar shirts gekocht... Je kan nooit genoeg souvenirs hebben toch? We hebben lekker pasta gegeten en we zijn nog even naar een bar geweest om wat te drinken.

De volgende morgen hebben we een plan gemaakt van alle dingen die we moesten doen in baños. Na het ontbijd hebben we ingepakt en zijn we naar de zipline gegaan. Bij deze zipline werd je als superman over een ravijn gevlogen! Heel mooi uitzicht. Na de zipline zijn we naar devilsspoon geweest. Dat is de beroemdste waterval van baños en een van de eerste dingen die je ziet als je baños googled. Het regende dus hebben we hele charmante poncho's gekocht. We moesten een eind naar beneden lopen om bij de waterval te komen. Uiteindelijk kwamen we uit bij de waterval waar je door trappen en een gangetje in de rotsen heel dicht bij de waterval kon komen. Je kon er zelfs achter staan. Dat heb ik overgeslagen omdat iedereen er zijknat weer achtervandaan kwam en we nog een hele dag voor de boeg hadden. Op de terugweg hebben we nog wat fruit gegeten en een ijsje gekocht. Daarna zijn we naar de bungeejump gegaan. Maar dat zag er zo verschrikkelijk uit dat ik die heb overgeslagen. Anderen hebben het wel gedaan dus heb ik gewoon naar hen gekeken en zijn we daarna met zn allen in baños gaan lunchen. Na de lunch zijn we naar casa del arbol geweest. Dat is de schommel met uitzicht op een vulkaan. Daar hebben we allemaal geschommeld en mooie fotos genomen.

Daarna zijn we weer voor 7 uur in de bus gaan zitten opweg naar quilotoa. Het was daar verschrikkelijk koud! Zo rond de 1 graad... gelukkig hadden we hele dikke dekbedden en hebben we heerlijk geslapen.

Dag 3 zijn we naar het quilotoa meer geweest. We hebben bij het hotel gegeten en lekker rustig onze spullen bijelkaar gepakt we konden van het hotel de heuvel op naar het meer lopen. Het meer is een krater meer en dus moest je een enorm eind naar beneden lopen om bij het water te komen. Dat hebben we op ons gemakje gedaan en beneden hebben we even uitgerust en van het uitzicht genoten. Daarna zijn hannah, sigga en ik met ezeltjes omhoog gegaan omdat we niet wouden lopen en het ook wel een ervaring was. Uiteindelijk wel een goede keuze. We hebben met zn drieen boven warme chocolade melk gedronken en op de anderen die wel naar boven liepen gewacht.

Daarna weer naar het hotel en onze spullen ingepakt en in de bus gelegd. En toen hop opweg naar machala. Daar kwamen we tegen 11 uur 's avonds aan.

Ook deze trip was weer geweldig! We hebben het heel gezellig gehad met zn allen. En zijn alvast een soort van begonnen aan afscheid nemen. Gelukkig deed dat toen nog even op zich wachten maar nu komen de "laatste keren" wel op me af racen.

Ik hoop dat jullie het weer een leuke blog vonden en tot de volgende!