SuzanJager.reismee.nl

amazone

Hallo allemaal,

Begin deze maand ben ik op een hele gave trip naar de amazone geweest! We vertrokken met de Machala groep om 8 uur ochtends met een privé bus naar Cuenca. Daar stapten we over op een andere privé bus met de groep afsers die in Cuenca wonen. Toen was het nog zo'n 9 uur rijden naar Quito. We zijn onderweg een paar keer gestopt om naar het toilet te gaan en wat te eten te kopen maar verder zaten we dus lekker 13 uur in de bus. Tegen 9 uur kwamen we in Quito aan. Daar hebben we gegeten en gewacht tot we om 12 uur verder gingen met de volgende bus. We moesten zo'n 6 uur rijden naar een stadje waar we hebben ontbeten vanwaar het nog 2 uur rijden was en dan nog 2 uur met een bootje. Tegen 12 uur waren we bij de rand van het reservaat waar we nog 2 uur met gemotoriseerde kano's naar onze verblijfplaats moesten varen. Na een halfuurtje in de boot begon het plots te regenen en zijn we gauw naar de lodges gevaren. In de lodge hebben we eerst lekker geluncht en daarna onze kamers verdeeld. We zijn, na kort de tijd te hebben gehad om ons te instaleren, weer in de kano's gestapt en hebben een rondvaart gemaakt opzoek naar dolfijnen, vogels en aapjes. Mijn groep was de enige die al die eerste dag roze dolfijnen zag. Eigenlijk een beetje lelijke beesten maar wel leuk om te zien. Ook hebben we van die pippi langkous aapjes gezien en een heleboel vogels. Tegen de tijd dat het donker was keerden we terug naar de lodge waar we lekker hebben gegeten en daarna vroeg zijn gaan slapen.

De volgende morgen hoefden we gelukkig niet heel vroeg op en konden we rustig ons ontbijt eten. Daarna hebben we onze rubberlaarzen en poncho's gepakt en zijn we naar een bos gegaan waar we hebben rondgelopen opzoek naar o.a. weer vogels... ook zagen we spinnen en een gifkikkertje. We moesten door een nogal modderig gedeelte van het bos lopen waar de modder tot het randje van je laarzen kwam en daar ging Lucia onderuit. Die zat dus helemaal onder de modder. Gelukkig konden we na de wandeling lekker zwemmen in de rivier met piranha's, krokodillen en dolfijnen... helemaal niet gevaarlijk.

Om 6 uur Savonds zijn we op een nachttocht gegaan om spinnen te zoeken. Nou die hebben we gevonden. We zagen een enorme vogelspin en een hele grote spin met lange poten die sprekend op de spin uit Harry Potter leek. (waar ze de onvergeeflijke vloeken op laten zien)

De laatste dag zijn we naar een communidad (ik kan niet op het Nederlandse woord komen) gegaan en hebben daar met een van de natives, yucabrood gemaakt. Erg lekker. Ook zijn we naar een sjamaan geweest en hebben een aantal een zuivering ondergaan en kreeg iemand een paar vegen met een berenklauw over haar rug. Die zat helemaal onder de bulten. Voor we terugkeerden zijn we weer even gaan zwemmen en zijn we op slangen tocht geweest. We hebben wel 1 slang gezien, een heel kleintje.

De volgende morgen hebben we weer ingepakt en zijn we met de kano's in de regen terug gegaan naar de rand van het reservaat. Daar kregen we een stempel in ons paspoort en maakten we ons klaar voor de lange terugrit. De volgende ochtend kwamen we om 8 uur in Machala aan.

Nu ik dit schrijf heb ik nog maar 17 dagen over tot ik weer naar huis vlieg... de tijd begint nu echt te dringen. Ik heb nog steeds heel veel plezier hier en ik kan me niet voorstellen dat ik over 18 dagen Machala en mijn gastfamilie al moet verlaten. Gelukkig heb ik dan nog een paar dagen met de afsers in Quito, maar dan zeggen we elkaar toch echt gedag. Ik heb nu ook nog maar een week school over. Volgende week vrijdag zeggen we "chao" tegen onze klasgenoten. Dat is dan echt het grote begin van het einde. Ik probeer nu vooral te genieten van de tijd die ik nog heb en niet te veel te denken aan wat ik straks achterlaat.

Natuurlijk heb ik ook enorm veel zin om jullie allemaal in Nederland weer te zien! En kan ik niet wachten om weer op mijn fiets te fietsen en een hele poos geen rijst te eten, niet altijd 38 graden te hebben, lekker Nederlands te praten en lange avonden buiten te zitten zonder dat het om 7 uur donker is.

Ik zal tegen het echte einde nog wel een blog schrijven over de laatste weken.

Totgauw!

Reacties

Reacties

opa en oma

wat moet je toch lang in de bus zitten voor je ergens bent suzan. Heel interessant al die griezelige beesten, maar ik zie ze liever op een foto. Heb je daar geen nachtmerries van. Maar fijn dat het zo´n mooie trip was. En nu de laatste loodjes,......... dan krijg je aardappels , gehaktballen en boontjes. Veel plezier nog en tot je volgende blog.opa en oma jager

Mama

Lieve Suus, wat weer een mooi verhaal! Het lijkt heel onwerkelijk dat we elkaar over 17 dagen alweer in de armen kunnen sluiten. Maar voor het zover is...., geniet van deze laatste weken, geniet van het land dat je zo goed hebt leren kennen en van alle mensen die je familie en/of vrienden zijn geworden! GENIET!!! En tot gauw. Dikke dikke kus van je mama.

Marieke

Over 17 daagjes krijg ik weer een knuffel! Leuk blog! En veel plezier de laatste weekjes.
Xx je zusje.

Ineke

Leuk dat je weer je verhalen en foto's met ons deelt! Kunnen we weer een beetje meegenieten. We zijn nu al heel benieuwd naar je fotoalbum straks, met daarbij je persoonlijke verhalen;-) Volgens mij zit je straks in NL steeds te stralen, als je terugdenkt en vertelt over deze mooie ervaringen. Geniet nog even van de laatste bijzondere ontmoetingen en activiteiten. Groetjes van Eduard & Ineke

Annemarie

Lieve Suzan, wat weer een prachtige avonturen beleef je toch. Spannend zo'n tocht door de amazone. En mooie foto's zeg. Ben zo benieuwd naar al je verhalen en foto's. Wat gaat zo'n jaar snel hè. Geniet nog maar even extra van Ecuador en je familie. Liefs en groetjes, tot snel Annemarie

Opa Bert Westerbroek

Even reageren op jouw Amazone avontuur. wat een reis naar de amazonerivier . WAT een gebied met planten en dieren.Ook nog van die enge dieren zoals grote spinnen krokodillen slangen en ander gespuis.Goed dat je weer wat in de bewoonde wereld bent. Dat is wat overzichtelijker. Ik wens je nog een aantal mooie dagen in Equador voordat je weer terugkomt . .Tot dan kunnen we elkaar weer eens horen en zien . liefs en groeten

Opa Bert

reaktie amazonegebied

opa en oma jager

lieve suzan, wat hebt je toch een prachtige reizen gemaakt. deze laatste blog was ook weer heel spannend om te lezen. deze laatste dagen staat vast in het teken van afscheid nemen, sterkte ermee. maar wij zien je over precies 14 dagen weer. dikke knuffel en tot gauw. opa en oma

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!