SuzanJager.reismee.nl

Galapagos

Hallo allemaal,

Ik heb echt een geweldige week gehad op deGalapagos.

Maandag nacht om 3 uurben ik met Line (Duitsland) en Lucas (Belgie) met de bus naar Guayaquilgegaan.Daar gingen we om 12 uur met het vliegtuig naar deGalapagos. Daar kwamen we om 1 uur plaatselijke tijd aan.Het is daar 1 uur vroeger dan in Ecuador.Toen we uit het vliegtuig stapten leek het net alsof we op de maan stonden.Een grote lege vlakte met hier en daar een struikje en veel rood steen.Toen zijn we met een busje en pondje naar het grote eiland SantaCruzgegaan.Daar kwamen we helaas veel te laat aan en konden we het programma niet meer doen.Wel hebben wegeluncheden wat rondgelopen tot we zeehonden en pelikanen zagen.Daar hebben we een poosje gekeken en toen zijn we naar het hotel gegaan.Savondszijn we uiteten geweest en hebben we bij de haven haaien en andere grote zeedieren gezien.

De volgende dag zijn we om 5.30 opgestaan en om 6 uur hadden weontbijtwant we moesten al vroegop wegnaar een ander eiland.IslaIsabela. Dat duurde 2 uur met een bootje en bijna iedereen werd een beetje zeeziek.Gelukkig sliep ik bijna de hele tijd dus was ik niet heel misselijk. Na 2 uur kwamen we dus eindelijk op het andere eiland aan. Daar zijn we direct naar het hotel gegaan. Daar hadden we even de tijd om ons om te kleden en spullen in te pakken want we gingen direct op stap omflamingo'sen reuzenschildpadden te zien. We reden met een bus naar een centrum waar ze schildpadden laten opgroeienom ze later uit te kunnen zetten in de natuur. ook hebben ze een aantal oude schildpadden die niet meer in de vrije natuur kunnen leven. Vanaf daar hebben we een eindje gewandeld langs wat stilstaand water metflamingo'stot we bij het strand kwamen.

echt een prachtig strand.Hier en daar wat zwart vulkaangesteente maar vooral wit strand en turquoise zee.Echt heel mooi.We zijn een eindje over het strand gelopen tot we bij het restaurantje kwamen waar we gingen lunchen.Na de lunch zijn we weer naar het hotel gegaan om een beetje bij te komen en ons voor te bereiden op een wandeling naardemurode laslágrimas. (muur der tranen)Gebouwd door gevangenen tussen 1945 en 1959.Waarom precies kan ik me niet herinneren...We zijn daarheen gewandelden onderweg kwamenwe een aantal schildpadden en leguanen tegen.Vanaf die muur kon je een eind omhoog klimmen naar een uitzicht punt.Dat hebben we dus met een aantal mensen gedaan.Heel leuk je kon over een heel groot deel van het eiland uitkijken.Eenmaal weer beneden zijn we naar het strand gelopen en hebben we even gezwommen.Toen zijn we terug gelopen naar het hotel want we moesten alweer eten.Weer vis maar wel erg lekker.Savondszijn we weer naar het strand gelopenom naar de sterren te kijken.Je kon de heleMelkwegzien! echt heel mooi.Uiteindelijk zijn we redelijk vroeg gaan slapen want de volgende dag moesten we weerop tijdopstaan

Dag 3 begon met een heerlijkontbijtmet fruit, yoghurt, bananen brood en ei.Na het ontbijt snel spullen bij elkaar gezocht en met de bus naar een vulkaan gereden. SierraNegra.We hebben een wandeling van 3 uur zijn we naar de krater gelopen en weer terug.De krater is een van de grootst kraters ter wereld.We hebben bij de vulkaangeluncheden zijn doorgereden naar een grotje waar we door zijn gelopen en waar we in de buurtmango'shebben gegeten.Daarna gingen we weer naar het hotel en hebben we ons omgekleed om te gaan snorkelen.We moesten 20 minuutjes naar de haven lopen en daar gingen we snorkelen.Helaas waren er veel golven en was het water niet heel helder.Toch hebben we nog een zeehond gezien en leuke visjes.Na het snorkelen ben ik met 2 anderen een taart gaan kopen voorHans (België).Die werd 18.We hadden uiteindelijk een enorme taart gevondendie we wel in 25 stukken konden delen.Wij zijn toen met een paar anderen naar het restaurant gelopen waar iedereen al zat te wachten op het eten.We hebben gezongen en hans was erg verrast!Savondshebben weHans'verjaardag op het strandgevierden we lagen weer lekker laat op bed.

Dag 4:Vandaag werden weopgesplitin 2 groepen.Ik zat met heelmachalaen halfguayaquilin een groep.We gingen met de gids naar de haven waar we met een bootje via wat rotsen naar eenklein eilandje gingen.Onderweg zagen wepinguïns,vogels met blauwe voeten, zeeschildpadden, roggen en zeehonden.Op het eilandje gingen we naar een strandje met zeehonden, er waren hele schattigejongen in het water aan het spelen en die wouden maar al te graag op de foto.Ze waren allemaal voor ons aan het poseren en met elkaar aan het spelen.We waren eigenlijk op dat eilandje om haaien te zien maar die waren er helaas niet.Toen zijn we weer in het bootje gestapt en zijn we naar een plek gegaan waar we konden snorkelen.Echt heel gaaf.Er waren hier bijna geen golven en we konden metleguaanenen zeeschildpadden zwemmen.Daar kon je gewoon naast zwemmen zonder dat ze schuw werden.tegen de lunch waren we weer terug en ging de volgende groep.Wij zijn toen naar wat souvenirshops geweest en hebben wat rondgelopen.Uiteindelijk ben ik met een klein groepje nog een keergaan snorkelen maar dat viel een beetje tegen want we waren nogal moe.Verder hebben we die dag niet zo veel meer gedaan.

Dag 5:Vandaag moesten we heel vroeg op, om 5 uur moesten we klaar staan om de boot om 6 uur te pakken.Gelukkig had ik mijn koffer de vorige dag al gepakt.Met een busje gingen we weer naar de haven en zijn we met een klein bootje naar een grotere boot gebracht.Op de boot viel iedereen in slaap. alleen line en ik waren nog wakker...Wij zaten dus de hele tijd naar buiten te kijken en hebben zelfs nog dolfijnen gezien.Na 2 uur varen waren we weer op Santa Cruz.Daar zijn we naar het CharlesDarwincentrum geweest. Daar hebben we een uurtje rondgelopen, maar het was een beetje saai omdat we niet echt tijd hadden. Ook ben ik bijna flauwgevallen omdat ik veel te weinig had gegeten en door de hitte. Gelukkig ging het na een tijdje wel weer beter.Daarna zijn we met de bus naar het vliegveld gegaan.Daar moesten we kort wachten voor boarding en hebben we wat gegeten.Ik had eensnickersen een liter water voor 6 dollar!... Jolienwerd opeens helemaal ziek en bleek een infectie te hebben in haar voet vanwege een doorn die op dag 2 door haar schoen in haar voet was gestoken.Die hebben we dus met rolstoel het vliegtuig ingereden.De vlucht was heel rustigen eenmaal inGuayaquilzijn we mettaxisnaar de terminal gegaan en hebben we een bus terug gepakt.

Ik heb echt een onvergetelijke week in mijn uitwisselings jaar meegemaakt! Ik wil mijn sponsoren heel erg bedanken voor de hulp! Jullie hebben echt geholpen dit een onvergetelijke reis te maken!

Reacties

Reacties

Mama

Hé Suus, dat is leuk, ' s ochtends aan je ontbijt zitten en opeens zien dat je weer een verhaal hebt geschreven! Weer heerlijk om te lezen en wat een prachtige foto's! We zien aan alles dat je enorm geniet. Heel veel plezier nog die laatste maanden. Nog Plannen genoeg volgens mij. Dikke knuffel, mam.

Papa

Geweldig om te lezen! We kijken nu op de BBC een serie over de Galapagos, wat een schitterende en unieke natuur. En dat jij daar tussen hebt gelopen en gezwommen...

Opa Westerbroek

Lieve Suzan,
Wat een belevenis die reis van jou ! Met dat hoogtepunt van de Galapagoseilanden! Een prachtig verslag(blog) van 7 april !Het geeft een duidelijk beeld .Ik heb het gevoel dat ik met jou mee was .Ik zie het nog allemaal voor me. Maanlandschappen met allerlei kleurige rotsen wateren stranden vulkanen en nog veel meer onbekende gebieden ! Mooi dat je dit hebt gedaan en dat dit een sukses was. Als je weer thuis bent dan hoor ik deze en andere belevenissen uit je eigen mond ! Je zult dit avontuur , denk ik, nooit meer vergeten ! Ik wens je nog een fijne tijd toe. Laat nog maar wat horen over het laatste stuk van de reis! Suzan, de hartelijke groeten van je ouwe Opa met tot slot een dikke kus !

Ineke W.

Hoi Suzan, dat klinkt goed allemaal. We kijken nu al uit naar je diapresentatie en stoere verhalen. Je maakt ons helemaal jaloers. Fijn dat het gelukt is om deze droom waar te maken.
Ook voor de komende tijd nog heel veel plezier gewenst.
Groetjes, Eduard & Ineke

opa en oma jager

Hallo Suzan, wat fijn om weer wat van je te horen.En het is je gelukt om naar de galapagos-eilanden te gaan. Schitterend.,een reis om nooit te vergeten. Wij hebben hier vanuit onze lui stoel alles kunnen meebeleven.Terwijl jullie daar op de eilanden waren keken wij hier naar een programma op de BBC over de galapagos,erg mooi, en dan jouw verhaal erbijdas een mooie belevenis.dikke knuffel van opa en oma Jager

Winfried

Mooi avontuur weer zeg. Smaakt vast naar meer.

Ingrid

Hi Suus,
Na jouw mooie avontuur gelezen te hebben, ben ik benieuwd wat je nu aan het doen bent!
De tijd vliegt, hè...
Genietze!!
X

Margreeth

Hoi Suzan,
Wat een fantastische tijd heb jij in Ecuador! Er wordt wel heel veel voor jullie georganiseerd. De Galapagos eilanden bezoeken is natuurlijk voor velen een wens en jij gaat er, tussen neus en lippen, even een week heen. Zo langzamerhand moet je enige koffers aanschaffen voor de terugreis maar dat is ook weer fijn. Geniet en tot ziens! Groet, Margreeth

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!