SuzanJager.reismee.nl

December en januari

Hallo allemaal!!!

Het is alweer heel lang geleden dat ik een blog heb geschreven, 2 maanden ongeveer. Oeps, ik had het druk met allemaal gezellige dingen. Inmiddels is het halve jaar al weer over, ik heb het gevoel dat ik hier nog maar 2 maandjes ben. Ik zal jullie in dit blog weer eens op de hoogte brengen van de belangrijkste/leukste dingen die ik afgelopen 2 maanden heb gedaan

Eind decemberwaren de feestdagen, dat is hier toch een beetje anders dan innederland, vooral omdat ze kerst hier op de 24ste vieren en niet op de 25ste en 26ste.

Kerstavond (24 december) was line bij mij omdat haar gastgezin geen kerst viert. De hele dag hebben we eigenlijk vrij weinig gedaan, maarsavondszijn we eerst bij de buren geweest en hebben daar een hapje gegeten. Tegen 12 uur hebben we thuisgedinneerd, rijst met twee verschillende soorten vlees en een salade. We zijn tot 3 uur opgebleven maar het was een beetje saai omdat er niet echt iets te doen was dus zaten line en ik net zoals iedereen op de bank op onze telefoon.

Kerstdag (25 december) zijn line en ik met mijn gastfamilie naarlojagegaan, daar wouden we bomen bekijken met gele bloemetjes. Helaas bloeiden de bomen nog niet, maar toch zag het er erg mooi uit, een uitgedroogde rivier door grijze stenen.Het duurde zo'n 6 uur om er heen te rijden met de auto,volgensmijwas er eenveeeeelsnellere weg. We hebben in een hotelletje geslapen en de volgende morgen zijn we doorgereden naar de gele bloemetjes die er dus nog niet waren... op de terugweg hebben we heel lang in de bak van depickupgezeten, niet heel comfortabel maar wel erg leuk. Natuurlijk was ik weer veel te lui om zonnebrandcremeop te doen, ik was dus zo rood als een tomaat na 4 uur in de zon. Maar een leuk avontuur was het wel.

Fastforwardnaar oudjaar, ik ben de hele dag thuis geweest, om 5 uur naar het laatste uur van de top 2000 geluisterd. Champagne gedronken metolverenanitaop hetnederlandsnieuwjaar, daarna nog zon 6 uur wachten opecuadoriaansnieuwjaar. Ik mocht heel lang de muziek doen, dus hadden we nog een paar uur top2000 nummers. Tegen 10 uur begon het bezoek te komen, mijn gastzusjes zaten wat met klein vuurwerk te spelen. Om 12 uur hebben we demonigotesaangestoken, leukeecuadoriaansetraditie, en elkaarfelizneuvoañogewenst. Na het nieuw jaar met mijn gastfamilie ben ik naar de buurt van een vriendin gegaan waar we met een groepje nog wat hebben gefeest.

27januari was hetmidstaykamp. We gingen met de bus naarhuigra, een klein dorpje in de bergen. We waren dit keer met alleafsers, dus lekker druk maar wel heel gezellig. Om 5 uur kwamen we aan en hebben we de kamers verdeeld. Toen moesten we tot 10 uur wachten omdat de groep uit het noorden nogal laat was. Dus toen die eindelijk aankwamen hebben we gegeten en de hele avond bijgepraat.

De volgende dag kregen we informatie over degalapagosen de korte uitwisseling. Ik ga 28 maart naar degalapagosvoor 5 daagjes en 13 maart heb ik een korte uitwisseling naarguayaquilofcuenca.

Zondag zijn we naar een waterval geweest en hebben we mooiefotosgemaakt. We zijn de hele nacht opgebleven en de volgende dag konden we weer een paar uur in de bus naarmachala.

Ik heb vanaf 24 februari vakantie, en dan gaan we direct met mo naarguarandavoor carnaval. Misschien begint voor mij de vakantie al iets eerder omdat deafsersgeen examens hoeven te doen. Dan heb ik zon 2 maanden vakantie, en de tweede week van mei moeten we weer naar school. Dan is er in begin mei ook nog een trip naar de amazone, de tijd vliegt hier en ik geniet van elk moment!


GroetjesssSuzan

ps. fotos zijn te vinden onder het kopje foto's, in de map "December en januari"




Reacties

Reacties

Sam Anns

Super leuke dingen doe je allemaal en leuke foto's nog een paar hele fijne maanden????

Mama

Hé meisje, dat heb je weer mooi geschreven. Je zit alweer over de helft en de tijd vliegt aan je voorbij volgens mij ( hier ook trouwens) Wat een belevenissen en wat een geweldige uitstapjes maak je allemaal. Zo'n foto die je laatst stuurde van een schaaltje popcorn als ontbijt, dat zijn dingen waar je straks smakelijk om kan lachen! Ben heel benieuwd hoe je lange vakantie straks ingevuld gaat worden maar ik denk dat dat wel goed komt. Begin maar vast met een "to do" lijstje want voor je het weet moet je al afscheid gaan nemen!! Heel veel plezier en geniet van alles!! Dikke kus en knuffel van mama.

Marleen Boer

Prachtig weer geschreven. Take the time to waste a moment... met andere woorden neem juist de tijd om optimaal te genieten in plaats van een overvolle agenda veel zien en niets beleven. Het is zo weer voorbij! Lfs, Marleen

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!